De verhuisbijdrage aanvragen

Voordat u een aanvraag voor de verhuisbijdrage doet bij het regionaal urgentiebureau dient u:

  • Ingeschreven te staan bij de gemeente op uw nieuwe adres;
  • Uw huurcontract van de nieuwe woning digitaal te hebben;
  • Een –digitale -verhuurdersverklaring te hebben van de woningcorporatie van uw oude woning waarin staat dat u een woning achterlaat met minimaal 4 kamers.
  • Te voldoen aan de voorwaarden. De corporatie registreert bij Woningnet/ DAK dat u aan de voorwaarden voldoet.

Let op: Het regionaal urgentiebureau kan uw aanvraag alleen afhandelen als de corporatie bij Woningnet/ DAK heeft aangegeven dat u aan de voorwaarden voldoet en deelnemer bent van de pilot.

De voorwaarden om in aanmerking te komen voor de tegemoetkomingen binnen deze pilot:

  • Het huurcontract van uw nieuwe woning is op of na 1 mei 2025 ingegaan;
  • U bent verhuisd van een grote sociale huurwoning (minimaal 4 kamers) naar een kleinere sociale huurwoning (maximaal 3 kamers);
  • Beide woningen bevinden zich in de regio Gooi en Vechtstreek;
  • Beide woningen zijn van 1 van de deelnemende woningcorporaties;
  • U woonde minimaal 1 jaar in de woning die u heeft verlaten;
  • U had en heeft een huurcontract voor onbepaalde tijd.

Vraag hier uw verhuisbijdrage aan:

U ontvangt –uiterlijk- binnen 8 weken per mail een besluit op uw aanvraag.